Wednesday, October 10, 2007

Japanese Feather Scarf from Knitspot-
Uitvoering-The Process

Tijdens mijn vakantie in september nam ik de wol voor deze sjaal mee in mijn valies, om deze niet teveel te verzwaren; het betreft immers maar een 50tal gram.
Omdat het een veelkleurig garen betreft, heb ik kleine pareltjes van Gütermann toegevoegd in 2 kleuren: dit accentueert het golvende kantpatroon en geeft een zachte schittering:

During my September holiday I put the yarn for this scarf in my luggage so that it would not be too heavy; it only amounts to 50 grams of yarn.
Because the yarn is moderately variegated, I choose to add some seed beads from Gütermann in two colours: this accentuates the lace pattern and provides some sparkle:

Met een vitamine-injectie
With a vitamine boost

ging het breien nog sneller:
the knitting went along swiftly:


Een maand na de opzet kon ik de sjaal blokken; dit zal het onderwerp uitmaken van mijn volgende logje.
Exactly one month after the cast on I was able to block the scarf; this will be the subject for next blog post.

No comments: