Friday, May 04, 2007

Eerste Zomertopje-First summer top
Bij de aanvang van deze zomerse periode had ik zin om een eerste topje te maken.
In mijn reserve van wol & garen vond ik een koopje van vorig jaar afkomstig van mijn lokale Veritas, nl. een fantasiegaren van Adriafil, Van Gogh genaamd, in de kleur Cream:

At the beginning of this summery period I wanted to knit a first top. In my stash I selected a bargain from last year at my local Veritas, a fancy yarn by Adriafil named Van Gogh, in the shade Cream:


Voor het model baseerde ik mij op een patroon uit Anny Blatt 162 uit 1997. Ik heb wel gekozen voor een andere, eenvoudiger steek met recht en averecht om het fantasiegaren goed te doen uitkomen:
The pattern is based on a top out of Anny Blatt 162 from 1997.I picked another, more simple stitch of knit and purl to bring out in relief the fancy yarn:


Mijn Inspectrice van Wol & Garen heeft meegeholpen door een zonnebad te nemen op de tuinbank:
My Supervisor of Yarn was helpful by taking a sunbath on the garden-seat:

Een bordje aardbeien met slagroom om op krachten te blijven:
Strawberries and cream to replenish energy:


En ziehier het resultaat, mooi aansluitend:
And this was the result, a fitted knit:

No comments: